۱۳۹۷۰۵۳۰۰۰۰۶۴۸_Test_PhotoA

فهرست مطالب

تمهیدات شهرداری تهران برای پرداخت مطالبات پیمانکاران/ لایحه درآمد پایدار شهری به تصویب دولت رسید

محمدعلی افشانی در حاشیه هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران ری و تجریش در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌لایحه‌ای که امروز به شورای اسلامی ارائه شده برای اخذ عوارض بوده است و مطالبات شهرداری از کسانی که مبادرت به اخذ پروانه می‌کنند نحوه دریافت آن به تصویب رسید.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند پروانه بگیرند باید مطالبات خود را به شهرداری پرداخت کنند با توجه به اینکه در رکود ساخت و ساز قرار داریم و با توجه به اینکه در حوزه ساختمان اشتغالزایی متعددی ایجاد شود برای اینکه مساعدت در اخذ پروانه صورت بگیرد این طرح ارائه و کلیات آن به تصویب رسید.

شهرداری تهران خاطرنشان کرد:‌افرادی که به صورت نقد پرداخت مطالبات خود را داشته باشند، معادل نرخ بهره بانکی تخفیف خواهند گرفت و افرادی که ۵۰ درصد از مطالبات را نقد و ۵۰ درصد دیگر را در ۳۶ ماه تخفیف کنند ۵۰ درصد بهره بانکی تخفیف خواهند گرفت.

افشانی گفت: این طرح شامل همه کسانی که پروانه ساختمانی می‌گیرند و در حوزه ساختمان فعالیت  می‌کنند، می‌شود.

وی افزود: تخفیف‌هایی که در دوره‌های قبلی وجود داشت ایجاد انگیزه نمی‌کرد و این طرح موجب خواهد شد که انگیزه بیشتری برای سازندگان ایجاد شود.

شهردار تهران بیان داشت: با این طرح مبالغی که بر اساس طرح جامع و تفصیلی پرداخت می‌شود در موعد مقرر خواهد بود.

افشانی درباره انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری نیز گفت: امروز ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد را دولت و ۵۰ درصد دیگر را شهرداری تضمین می‌کند و از هفته آینده این اوراق منتشر خواهد شد.

وی درباره لایحه درآمد پایدار گفت: لایحه درآمد پایدار شهری که از چند سال گذشته بحث آن مطرح شده بود با حمایت دولت به تصویب رسید و برای تائید و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

شهردار تهران بیان داشت: این طرح امتیازهای بیشتری را برای درآمدهای شهرداری خواهد داشت و در این خصوص دولت حمایت‌های خوبی داشت.

افشانی درباره پرداخت بدهی پیمانکاران از سوی شهرداری تهران گفت: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری است در صورتی که کل بودجه یک سال شهرداری تهران ۱۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده که ۱۰هزار میلیارد تومان آن حقوق و مسائل جاری و در صورتی که تحقق پیدا کند ۴ هزار میلیارد تومان آن نیز به دیگر موارد اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: تمهیداتی در نظر گرفته شده که پیمانکاران خرد بخشی از مطالبات را دریافت کنند.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بسیاری از احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ اجرایی نمی‌شود، گفت: یکی از اقدامات مؤثر و تامین درآمد برای شهرداری تهران موارد تخلفی که قبلا صورت گرفته که در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

افشانی خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که دیگر شاهد چنین تخلفاتی در سطح شهر تهران نباشیم و در ابتدای کار جلوی تخلفات قطعا گرفته خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که به صدور پروانه منجر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

فروشگاه