13970620000902_Test_PhotoN

فهرست مطالب

تحریم‌ها کمترین تأثیر را بر بخش معدن و صنایع معدنی دارد

جعفر سرقینی امروز در مراسم معارفه سرپرست هیأت عامل ایمیدرو گفت: در چند سال دولت تدبیر و امید بزرگترین پروژه‌هایی که توسط ریاست جمهور و معاون اول وی افتتاح شده عمدتاً مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی بوده است.

معاون امور معادن و صنایع وزارت صنعت بیان داشت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه سنگان و پروژه‌های فولادی مختلف اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه بخش صنعت و معدن نسبت به سایر بخش‌ها در دوره تحریم‌ها کمترین آسیب را دید، بیان داشت: این بخش یکی از مقاوم‌ترین بخش‌ها در مقابل تحریم‌ها است.

وی گفت: در ۶ ماهه اول امسال صادرات فولاد نه تنها کم نشد بلکه اضافه شده است، به طوری که صادرات این محصول در ۶ ماه اول ابتدای امسال ۱۱ درصد به لحاظ وزنی و ۲۳ درصد به لحاظ ارزشی افزایش داشته است.

سرقینی بیان داشت: صادرات فولاد در این مدت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده و صادرات این محصول در شش ماهه اول سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۱۰۰ میلیون تن پروژه در زنجیره فولاد وجود دارد، گفت: علیرغم تحریم‌ها این پروژه‌ها می‌تواند به اجرا درآید.

سرقینی همچنین با بیان اینکه در سال‌های تحریم دست ما خیلی هم باز نبود، گفت: سال ۹۲ زنجیره فولاد ظرفیت ۱۲۰ میلیون تنی داشت، اما اکنون ظرفیت زنجیره فولاد ۲۵۰ میلیون تن رسیده که اگر ۱۰۰ میلیون تن دیگر هم به آن اضافه شود، وضعیت ما بهتر خواهد شد.

وی بیان داشت: هیچ تحریمی نمی‌تواند فعالیت معدن و صنایع معدنی را متوقف کند البته تحریم‌ها می‌توانند فعالیت این بخش را کند کنند.

وی گفت: برای اینکه بر کند شدن فعالیت معدن در دوران تحریم فائق شویم باید خود را برای شرایط جدید آماده کنیم و نحوه مدیریت را تغییر دهیم.

معاون امور معادن و صنایع وزارت صنعت با بیان اینکه وزارتخانه مطالبات زیادی از ایمیدرو دارد، بیان داشت: از جمله این مطالبات می‌توان به ۸ طرح فولادی که هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است، اشاره کرد.

وی بیان داشت: همچنین باید پروژه‌های نیمه تمام مثل پروژه تولید آلومینا و … تعیین تکلیف شود.

فروشگاه