۱۳۹۴۰۵۲۵۲۰۲۸۰۰۳۶۴۵۸۹۰۳۸۴-۷۷۰x480

فهرست مطالب

تعطیلی بخشی از ظرفیت تولید ۲ شرکت آلومینیوم به دلیل آلودگی محیط زیست

مدیر برنامه برنامه ریز شرکت ایمیدرو گفت، ایران قصد دارد در سال آینده میلادی ۳۳۶ هزار تن در سال به ظرفیت اولیت گداخت آلومنیوم خود اضافه کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل پایگاه خبری پلاتس، امیر سباغ، مدیر برنامه برنامه ریز شرکت ایمیدرو افزود، شرکت ساوث الومنیوم، یا سالکو در حال احداث یک واحد ۳۰۰ هزار تنی در عسلویه در استان بوشهر است که انتظار می رود در اواخر سال ۲۰۱۸ شروع به کار کند. این پروژه توسط شرکت ان اف سی چین تامین مالی می شود.

وی افزود، شرکت ایران آلومینا یا ایرالکو نیز در سال ۲۰۱۸ ظرفیت تولید آلومنیوم خود را در منطقه جهرم به میزان ۳۶ هزار تن در سال افزایش خواهد داد.

در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید آلومنیوم ایران به ۴۵۷ هزار تن در سال می رسد که ۴۳۷ هزار تن از این ظرفیت در حال حاضر فعال است. شرکت ایرالکو ظرفیت تولید ۲۲۰ هزار تن و شرکت المونیوم المهدی هرمزال ظرفیت تولید ۲۳۷ هزار تن الومنیوم را دارد. بخشی از ظرفیت این دو شرکت به دلیل آلودگی محیط زیست تعطیل شده است.

تنها مجتمع آلومینای کشور در واحد ۲۵۰ هزار تنی در جهرم است که متعلق به شرکت ایرالکو می باشد.

بر اساس آمارهای گمرک ایران، این کشور در ۵ ماهه نخست سال مالی گذشته (آوریل تا اوت) ۱۰۱ هزار و ۵۲۰ تن آلومینا و ۱۲۸ هزار و ۶۷۹ تن آلومنیوم تولید کرد و ۲۰۱ هزار و ۱۲۲ تن الومینا و ۸ هزار و ۲۹۹ تن بوکسیت صادر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

فروشگاه