1399022109533032420357164

فهرست مطالب

دولت با قیمت‌های دستوری نمی‌تواند بازار فولاد را مدیریت کند

یک عضو انجمن فولاد با تاکید براینکه دولت باید راهکار مناسبی را برای مدیریت بازار فولاد اعمال کند، گفت: دولت فکری برای صادرات ۹ میلیون تن محصولات فولادی بکند.

رضا شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عرضه تمام محصولات کارخانجات فولادی در بورس کالا، اظهار داشت: این تصمیم برای مدیریت قیمت محصولات فولادی اتخاذ شده است اما باید گفت جهت کنترل قیمت‌ها ارتباط معقولی باید بین عرضه و تقاضای کالا وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر عرضه بیش از تقاضا باشد به طور حتم تولیدکنندگان با ضرر روبرو می‌شوند، گفت: بخش طویل محصولات فولادی ما ۱۹ میلیون تن تولید شمش دارد که از این میزان ۱۰ میلیون تن مصرف داخلی و صادرات انجام شده و ۹ میلیون تن مازاد تولید داریم، نباید با تصمیمات غیرکارشناسی بازارهای صادراتی و داخلی کارخانجات فولاد را دچار مشکل کرد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: دولت باید به جای تصمیمات ضدونقیض برای بخش فولادی از این حوزه حمایت و بستر لازم را برای صادرات محصولات مازاد فراهم کند.

شهرستانی با تاکید براینکه با قیمت‌های دستوری به هیچ عنوان نتایج مناسبی به وجود نخواهد آمد، عنوان کرد: تجربه ثابت کرده قیمت‌های دستوری نه تنها سودی نخواهد داشت بلکه هم تولیدکننده و هم مصرف کننده را دچار مشکل کرده و صنایع مسیر توسعه و پیشرفت را طی نخواهند کرد.

فروشگاه