13970716000196_Test_PhotoN

فهرست مطالب

ضعف فعالان اقتصادی در بازاریابی/ سربازان جنگ اقتصادی وظیفه سنگینی دارند

بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران،  با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی که اقتصاد ملی کشور را بر سه بخش دولتی تعاونی و خصوصی استوار کرده‌ است، گفت : بخش تعاون ایران با دارا بودن بیش از ۹۵ هزار تعاونی فعال در حوزه های تولیدی توزیعی و خدماتی در ۱۴ گرایش موضوعی با ۱۴ میلیون نفر عضو و اشتغال زایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به عنوان دومین بخش اقتصادی ایران سهم مهمی از بخش غیردولتی اقتصاد کشور را برخوردار است.
وی با اشاره به وظایف و اختیارات اتاق تعاون ایران در توسعه این بخش و ترویج فرهنگ تعاون گفت: اتاق تعاون وظیفه دارد نسبت به آموزش و ارتقاء سطح علمی بخش تعاون اقدام کند؛ با این دیدگاه مذاکراتی با سفیر پیشین کره در ایران برای برگزاری سلسله کلاس های آموزشی به طور مشترک با سفارت کره داشتیم که امروز جلسه اول آن برگزار می شود.
عبداللهی با اشاره به دیگر هدف برگزاری این سمینار آموزشی مشترک گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور صادرات یکی از اهداف اصلی سیاست گذاری در کشور است.
وی افزود: ما در معرض تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا قرار دادیم به همین دلیل ممکن است درآمدهای نفتی کاهش یابد بنابراین وظیفه داریم از طرف دیگر میزان ارز آوری را افزایش دهیم.
رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی سربازان این جنگ وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند، گفت: دستیابی به بازارهای هدف و افزایش میزان ارز آوری برای کشور از ماموریت‌های اصلی این بخش به شمار می آید.
عبداللهی تاکید کرد: تراز تجاری ما باکره در سال‌های اخیر منفی بوده و علاقه‌مند هستیم میزان صادرات به این کشور را افزایش داده و بازارهای هدف را در این کشور شناسایی و گسترش دهیم.
وی اظهار امیدواری کرد که با مناسبات انجام شده بتوانیم صادرات به کره را افزایش و تراز تجاری را مثبت کنیم.
وی تأکید کرد: البته در این زمینه تمام عوامل اقتصادی کشور باید کمک کنند تا بیشترین بهره را از فرصت‌های به وجود آمده ببریم.
رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی بازرگانان و تجار باید با ارتقای آموزش ها خود را به ابزار بازار یابی و شناخت بازارهای هدف مجهز کنند گفت: ما به لحاظ تولیدات در داخل چندان ضعف نداریم اما ضعف در بازاریابی و به دست آوردن بازارهای هدف با استفاده از فنون روز تجارت الکترونیکی موانعی است که در زمینه صادرات با آن مواجه هستیم که امیدواریم با آموزش‌های لازم ضعف‌های موجود در این زمینه برطرف شود.

فروشگاه